Fremhævede nyhederHandelMad og drikkeNyhederTurisme

Køge All Stars lægger ud hos Martens Røgeri

Det er morgen i Karrebæksminde. Røgen fra skorstenen på Martens Røgeri har steget til vejrs i et par timer, og ved de over 100 år gamle rygeovne er Bo Grauman klar til at sætte dagens mængde af lækre fiskeprodukter ind. Senere på formiddagen dukker kunderne op, for at købe nogle af de nyrøgede delikatesser eller måske få sig en bid brød og lidt koldt til halsen fra røgeriets café.

FALSK BESKEDENHED
Bo Grauman får også tid til en kop kaffe med et par andre morgenfriske venner og her får vi mulighed for at stille ham spørgsmålet:
-Hvad har du så gang i af arrangementer i år, Bo?
Smilende, og med en smule falsk beskedenhed er svaret ganske kort.
-Jeg har ikke gang i noget. Hvad har du da hørt?
Der er en lille fugl, der har sunget om lidt koncerter, og det uddyber Bo Grauman så endelig.

KØGE ALL STARS, VIP OG ”ANNA”
-Vi får igen i år besøg af Køge All Stars, som de andre år har trukket godt med mennesker her ”på cementen” ved røgeriet. De kommer på lørdag den 6. juni kl. 15.00.
-Til den tid skulle vi gerne have vores VIP-pontoner på plads ved broen og mon ikke kutteren ”Anna” også lægger til.
”Anna” er Bo’s lille træskib, som han værner meget om og hver vinter og forår, sammen med gode venner, bruger mange timer på at holde i flot stand.

AGERSØBANDET GÅR I LAND
Tre uger senere er der igen et spændende arrangement, nemlig premiere på Agersøbandet, der går i land ved Martens Røgeri klokken 15.00.
-Det er forsangeren i det gamle Karrebæksminde-band Sømændene, Sebastian Sztuk, der sammen med 5 andre herlige musikere har startet bandet, der spiller glad sømandsmusik, fortæller Bo Grauman.
Med to koncerter på 3 uger, er der så mere i vente?
Det vil Bo Grauman ikke afvise
-Men der skal også være tid til at passe butikken og familien, siger Bo, mens han lukker lågerne til rygeovnene, så fisken kan få den røg og varme der skal til, for at den kan blive klar til kunderne, når de om få timer dukker op.

error: Nej!