Danmarkspremiere på "bottoms up"

De fleste kender udtrykket "bottoms up". Det kommer som reglen, når man sidder i gode venners lag og får en tår at drikke, og det er besked om, at der skal drikkes ud.
Men nu har udtrykket fået en helt anden mening, nemlig at bunden (af glasset) skal op, så der kan fyldes nyt øl på.
Lyder det underligt, så læs videre.

Mai-britt Saabye Hansen fra Café Fiskerlejet havde Danmarkspremiere på det nye fadølssystem sammen med Ronny Tovgaard fra Bottoms Up Beer Danmark.

MAGNETER I BUNDEN
Glassene har hul i bunden, og omkring hullet ligger en magnet, også med hul i. Oven på denne magnet lægger man en løs magnet, som når glasset sættes hen på det smarte fadølsanlæg, presset op i glasset, som derefter fyldes automatisk. Når glasset så løftes af, lukker magneterne helt tæt.

-Vi så det smarte anlæg, da vi var på ferie i Californien, og talte om, at det var en genial måde at spare tid på, siger Mai-britt Saabye Hansen.-Imens glasset automatisk fyldes op, kan vi f.eks. servere vin eller en drink. På den måde spare vi en masse tid, og vores gæster slipper for at vente alt for længe på tingene.

ANLÆG TIL MOBILE PAY
-Elektronikken kan indstilles så glasset bliver fyldt med f.eks. 40 cl. og vi arbejder på et anlæg, hvor gæsterne selv kan tappe deres øl, efter at have betalt med Mobil Pay, siger Ronny Tovgaard.

-Så det er ikke umuligt, at der står sådan et anlæg ude på terassen her i sommer siger Mai-britt, samtidig med at hun lægger en magnet, der fremstilles med forskellige logoer,ned i glasset for at tappe en øl.
Magneterne kan kunderne iøvrigt tage med hjem og bruge på køleskabet eller opslagstavlen.


20180502 11:10